LOG IN
LOG IN

RETROSTEM • 2019

RETROSTEM este un proiect inovator finanțat prin Programul Erasmus+, în cadrul  KA2 „Parteneriate strategice pentru educația școlară”, contract nr. 2018-1-UK01-KA201-048152, implementat de Colegiul Național Pedagogic ”Mircea Scarlat”, Alexandria, în calitate de partener, bază a unui consorțiu puternic format din 6 parteneri din 6 țări diferite.

  1. Civic Computing Limited, UK – coordonator de proiect;
  2. Politechnika Łódzka, Polonia;
  3. Ellinogermaniki Agogi S.A., Pallini, Grecia;
  4. Ccs Digital Education, Irlanda, Dublin;
  5. Private Institute Emphasys Centre, Cipru, Nicosia;
  6. Colegiul Național Pedagogic ”Mircea Scarlat”, Alexandria, România

Proiectul vizează optimizarea utilizării rezultatelor, a produselor inovatoare, a proceselor și a schimbului de bune practici în domeniul educației școlare, pentru a îmbunătăți calitatea educației și pentru a sprijini dezvoltarea de conținut, servicii, pedagogii și practici inovatoare bazate pe TIC pentru învățarea pe tot parcursul vieții, deoarece programul de formare / abordare poate fi utilizat și de adulți, în special de părinți.

Echiparea tinerilor europeni cu abilitățile corecte a fost reafirmată de Rezoluția Consiliului din 2016 a UE privind “O nouă strategie pentru o competență pentru o Europă incluzivă și competitivă”, dar lipsurile de competențe și neajunsurile rămân frapante. 40% dintre angajatori nu pot găsi persoane cu abilitățile de care au nevoie, în timp ce elevii părăsesc educația și formarea fără a fi suficient pregătiți pentru a intra pe piața forței de muncă.

Acestea sunt provocările pe care Retrostem își propune să le ajute. Prin aducerea jocului în educație și prin introducerea mai multor învățări practice pentru copii, sperăm să atragem atenția asupra subiectelor legate de știință, tehnologie, inginerie și matematică (STEM). Aceasta, la rândul său, poate contribui la închiderea acestui decalaj de competențe și la îmbunătățirea capacității de angajare

Proiectul a început în octombrie 2018 la birourile CIVIC din Edinburgh. Acolo, partenerii au discutat proiectul în ansamblu și rezultatele acestuia în detaliu. Întrucât reuniunea s-a încheiat, ei au decis să se întâlnească din nou în Cipru în vara anului 2019!

După prima întâlnire de proiect la care s-au împărțit sarcinile de lucru partenerii au lucrat la dezvoltarea unui nou curriculum, sprijinit de o consolă pe bază de Raspberry Pi și kituri electronice DIY, pentru a îmbunătăți eficiența și competența cadrelor didactice la subiecții cu livrare care se extinde singur cu cunoștințele prezente (de exemplu, programare) și de a spori înțelegerea lor cu privire la modul de a se angaja în mod eficient copiilor la procesul de învățare prin joc educațional hands-on.

Curriculum-ul va fi susținut de console (design retro, bazat pe populara Raspberry Pi) ,  profesorii vor învăța cum să construiască și să configureze și kiturile electronice DIY care vor interacționa cu consola pentru consolidarea înțelegerii copiilor cu privire la conceptele de programare (pentru bucle exemplu) și subiecte STEM (de exemplu, efectul Doppler). Consolele vor fi bazate pe Raspberry Pi și vor rula cu ajutorul  Minecraft Pi, pentru ca profesorii să creeze jocuri educaționale cu copiii și să învețe cum să programeze și să-și îmbunătățească abilitățile STEM prin jocul hands-on cu kiturile electronice care interacționează cu consola.

We are using cookies to give you the best experience. You can find out more about which cookies we are using or switch them off in privacy settings.
AcceptPrivacy Settings

GDPR