PROGRAMUL MONDIAL ECO-SCHOOLS / ECO-ŞCOALA

Eco - Școala

Eco-Schools este un program pentru managementul mediului şi certificarea şcolilor care-l implementează, coordonat la nivel internaţional de Fundaţia de Educaţie pentru Mediul Inconjurător (FEE), ce reuneşte 81 de organizaţii din 68 de ţări, care acţionează la nivel naţional în domeniul educaţiei pentru o dezvoltare durabilă. Dintre acestea, în anul 2018, 68 de ţări au implementat Programul mondial ECO-SCHOOLS. Pe plan mondial, Programul este susţinut de Uniunea Europeană, UNESCO şi UNEP (Programul Naţiunilor Unite pentru Mediu).

Eco- Școala

Programul “Eco-Şcoala“ este un program internaţional de responsabilitate socială, care are drept scop promovarea activităţilor de voluntariat pentru protecţia mediului si educarea tinerei generaţii  în spiritul protecţiei acestuia . Un vechi proverb spune  că “ pomul când e mic se îndreaptă “ . Copiii sunt un grup ţintă important  pentru educaţia mediului , pentru că ei sunt gestionarii si consumatorii de mâine ai resurselor . De multe ori , copiii îşi pot influenţa părinţii , pentru că toţi îi educă pe toţi , pentru că şi părinţii sunt educaţi de către copii , pentru că o acţiune aparent neînsemnată , poate avea consecinţe educative nebănuite.

Activități 2022-2023

29 OCTOMBRIE- ZIUA VERDE A ECO-ȘCOLILOR

„Ziua Verde a Eco-Școlilor” are deja tradiție  în Colegiul Național Pedagogic” Mircea Scarlat” din Alexandria, astfel încât în prezent avem o mică livadă în curtea școlii. Elevii claselor a IX-a s-au alăturat colegilor mai mari  și au participat la campania anuală de plantare de pomi fructiferi sau ornamentali.

 

FII ECO! FII CREATIV ÎN LABORATORUL LUI MOȘ CRĂCIUN!

Ca  în fiecare an, elevii Colegiului  Național Pedagogic” Mircea Scarlat” din Alexandria, au inclus în calendarul activităților “ Eco-Școală“ acțiunea de amenajare a claselor pentru sărbătorile de iarnă, cu decorațiuni create de ei, din materiale reciclabile.  Fiecare clasă a devenit un atelier de creație, de pictură în care elevii și-au demonstrat creativitatea, măiestria și originalitatea, iar rezultatul a fost minunat, în toată școala fiind o atmosferă de basm, în care spiritul Crăciunului și spiritul PEDA ,,s-au întâlnit” peste tot.

CE ŞTIM DESPRE AMPRENTA DE CARBON?

 În cadrul programului “ Eco-Școală”, elevii Colegiului Național Pedagogic” Mircea Scarlat” din Alexandria, au discutat la ora de dirigenție despre o problemă care afectează întreaga planetă, reprezentată de poluarea mediului, care este influențată în mod direct de emisiile de gaze cu efect de seră. Aceștia au urmărit un material video despre ceea ce reprezintă și cum se calculează amprenta de carbon, iar rezultatele au indicat faptul că toți, elevi și cadre didactice trebuie să își revizuiască alegerile, stilul de viață și să fie mai prietenoși cu mediul.

Activități 2021-2022

ECO-INFO

 

29 OCTOMBRIE- ZIUA VERDE A ECO-ȘCOLILOR

ZIUA ZONELOR UMEDE

Elevii CN Pedagogic “Mircea Scarlat” Alexandria au desfășurat, astăzi 2 februarie 2022, activități dedicate Zilei Zonelor Umede, împreună cu partenerii noștri de la Palatul Copiilor Alexandria, Adriana Lale și Grosu Sorin. Activitatea se înscrie în Planul de acțiune al Programului mondial “Eco Școala”, iar, la nivel mondial, tema din anul 2022 a acestei zilei este “Action for People and Nature”, temă care se dorește a fi un îndemn la acţiune, în contextul în care zonele umede naturale dispar mult mai repede decât pădurile. Prin comunicările prezentate, participanții au tras un semnal de alarmă asupra pericolului pe care îl reprezintă dispariția zonelor umede, atât în țara noastră cât și la nivel mondial.

TULBURĂRI ALIMENTARE LA ADOLESCENȚI (BULIMIA, ANOREXIA)-

CONFECȚIONAREA MARȚIȘOARELOR DIN MATERIALE NATURALE ȘI RECICLABILE

ZIUA MONDIALĂ A APEI

LUNA PĂDURII

Elevii Colegiului Național Pedagogic” Mircea Scarlat” din Alexandria au marcat venirea primăverii și începutul „Lunii Pădurii” prin plantarea unor pomi fructiferi și semințe de flori în parcul școlii.

Acest eveniment vine ca o necesitate în combaterea exploatărilor masive și își are rădăciniile în Statele Unite ale Americii, sărbătorit  încă din 1872 sub numele de „Sărbătoarea sădirii arborelui”. În România, prima data a fost organizată în anul 1902 de către Spiru Haret, pe atunci ministru al Cultelor și Instrucției Publice.

 Evenimentul are ca scop evidențierea rolului pădurii în menținerea echilibrului în natură și sensibilizarea publicului și  a factorilor decizionali cu privire la importanța pădurilor și a rolului lor esențial în menținerea echilibrului ecologic la nivel global.

SĂ MÂNCĂM SĂNĂTOS

“Să mâncăm sănătos” activitate de conșientizare a necesității consumului de alimente sănătoase.

5 IUNIE-ZIUA MEDIULUI

Activitati 2020-2021

ZIUA MONDIALĂ A PARCURILOR ȘI REZERVAȚIILOR NATURALE

Ziua Mondială a Rezervațiilor și Parcurilor Naturale deschide calendarul sărbătorilor de mediu, la 11 ianuarie, din anul 1997. În ultimele secole s-a observat o deteriorare accentuată a mediului înconjurător, fapt ce a determinat naturaliștii, oamenii de știință să-și îndrepte atenția către conservarea naturii și a biodiversității.

În cadrul orelor de geografie, elevii claselor a XI-a, de la  Colegiului Național Pedagogic “Mircea Scarla “ din Alexandria,  au organizat dezbateri on-line privind  importanța și necesitatea ariilor protejate în contextul dezvoltării durabile și au prezentat materiale didactice despre cele mai reprezentative parcuri și rezervații naturale de pe Terra.

 

SĂ MÂNCĂM SĂNĂTOS !

Evenimentul a fost organizat de  către elevii clasei a XI a B,  în cadrul orei de dirigenție, coordonați de prof. Nedelcuță Aurelia.    Activitatea a debutat cu un material PowerPoint despre ceea ce inseamnă în general ,,viaţă sănătoasă, alimentație sănătoasă”, apoi  a început prezentarea propriu-zisă a alimentelor, elevii întrecându-se în prezentarea lor cât mai sugestivă şi cât mai atractivă.

ZIUA MONDIALĂ A APEI

În acest an, elevii Colegiului Național Pedagogic” Mircea Scarlat” au  marcat Ziua Mondială a Apei, printr-o vizită la Stația de epurare a apei din Alexandria, vizită ce a avut drept scop, constientizarea importanței apei în  toate domeniile de activitate.

 Elevii au asistat la procesul prin care stația de epurare acționează pentru diminuarea cantității/concentrației poluanților pe care îi conține apa uzată, astfel încât efluentul să respecte condițiile de evacuare impuse prin reglementările în vigoare.

   Apele uzate industriale provin din diverse procese de producţie şi de prelucrare. Dintre metodele fizice de dezinfecţie, cele mai utilizate sunt metoda termică şi iradierea cu radiaţii de energie ridicată. industriale.

21 MARTIE-ZIUA INTERNAȚIONALĂ A PĂDURILOR

 Elevii Colegiului Național Pedagogic “ Mircea Scarlat” însoțiți de un profesor coordonator, au marcat acest eveniment ecologic printr-o  drumeție în Pădurea Vedea din municipiul Alexandria, dorind să facă auzit mesajul  lor de protejare a pădurilor.

Prin clipuri video sau prin dialog cu cetățenii municipiului ieșiți la plimbare, au  tranmis mesaje clare, din care să reiasă că, fără aer, viaţă şi simţuri nu putem trăi, dar fără gunoaie şi poluare se poate.

 Drept urmare, s-a recomandat să nu se mai arunce sticle şi materiale plastice la întâmplare, ci doar în locurile special amenajate, trebuie să plantați copaci și trebuie folosite metode de obținere a energiei curate,de reciclare şi refolosire a materialelor greu degradabile.

ZIUA VERDE...ACASĂ

În contextul suspendării cursurilor în învățământul preuniversitar,ca urmare a pandemiei,al desfășurării activităților profesionale de acasă, școala românescă și-a mutat cursurile în mediul virtual prin intermediul aplicațiilor care facilitează comunicarea sincron / asincron, a platformelor de e-learning ( Google Meet, Google Classroom etc).

Cadrele didactice și elevii din Colegiul Național Pedagogic” Mircea Scarlat “ din Alexandria,  sunt preocupate de continuarea activităților din cadrul programului de educație ecologică” Eco-Școală“ chiar și în format online. Astfel, ei organizat și în acest an școlar  tradiționala, pe 29 octombrie, tradiționala “Ziua Verde Eco-Școală“,dar  individual, acasă în curte sau pe balcon.

Activitati 2019-2020

ZIUA VERDE A LICEULUI

Conform tradiției anuale, elevii liceului au plantat pomi frunctiferi în curtea școlii,contribuind la păstrarea şi întreţinerea spaţiului verde.

 Pentru pregătirea acestei acţiuni, am organizat o şedinţă în şcoală cu eco-şefii claselor pentru ca fiecare reprezentant să transmită informaţia colegilor.

De asemenea, acest eveniment a fost anunat si la postul de radio al scolii. Părinţii au fost cei care s-au ocupat  de achiziționarea pomilor fructiferi. Elevii au răspuns cu entuziasm și s-au pregătit corespunzător, echipați cu mănuşi de unică folosință, sape și greble.

RECICLEAZĂ CREATIV !

La orele de  Educație plastică și de  Abilități practice sau în cadrul Palatului Copiilor, elevii  realizează  picturi, colaje,mulaje, ornamente si mărșisoare din deșeuri,organizează  expoziții cu vânzare cu prilejul unor evenimente ecologice și astfel, se  obțin fonduri suplimentare pentru dotarea claselor. Elevii au început să înțeleagă necesitatea adoptării unui comportament responsabil față de  natură, dar responsabilitatea este atât una individuală, cât și una colectivă.

Drept urmare, ziua de 1 Martie cunoscută ca  sărbătoarea a  naturii, a fost percepută şi ca  un mesaj de a economisi tot ceea ce ea  ne oferă, iar  acțiunea de colectare şi valorificare a deşeurilor reciclabile, dacă este realizată cu simţ de răspundere  şi motivată temeinic , poate deveni  sursă de a colecta fonduri  pentru susţinerea altor proiecte educative.   

ALIMENTE BIO PENTRU COPII

Activitatea a constat în strângerea de fructe și legume din grădinile și livezile elevilor și profesorilor și  colectarea de conserve și borcane cu zacuscă, dulceață,compot murături, pregătite în casă. Alimentele au fost donate copiilor din familiile nevoiase din oras.

Aceasta activitate a avut drept scop conștientizarea adulților, prin intermediul copiilor privind consumul responsabil de alimente,  rolul consumului zilnic al fructelor și legumelor proaspete, încurajarea aprovizionării cu  legume și fructe autohtone în detrimentul celor din import.

Prin acest demers se intenționează consolidarea abilităților copiilor de a trăi împreună cu ceilalți într-o societate unită și solidară, în care contează valențele umanitare, implicarea,angajamentul,responsabilitatea  

We are using cookies to give you the best experience. You can find out more about which cookies we are using or switch them off in privacy settings.
AcceptPrivacy Settings

GDPR

  • Acord GDPR

Acord GDPR

Setările cookie-urilor de pe acest site sunt setate pentru a „permite cookie-urilor” să vă ofere cea mai bună experiență de navigare posibilă. Prin continuarea utilizării acestui site web sunteți de acord cu acestea.