Data | Evenimentul |
---|---|
15 – 16 mai 2023 | Înscrierea pentru probele de aptitudini |
17 – 19 mai 2023 | Desfășurarea probelor de aptitudini |
26 mai 2023 | Comunicarea rezultatelor finale, în urma contestațiilor, la probele de aptitudini. |
PROFIL PEDAGOGIC
SPECIALIZĂRILE: ÎNVĂŢĂTOR-EDUCATOARE, EDUCATOR – PUERICULTOR
Admiterea elevilor în clasa a IX-a, în unităţile de învăţământ preuniversitar cu profil pedagogic se face numai în urma unei selecţii, prin probe de aptitudini specifice, cu următoarea structură:
SPECIALIZĂRILE ÎNVĂŢĂTOR-EDUCATOARE ŞI EDUCATOR-PUERICULTOR
1. Proba de aptitudini muzicale
Proba de aptitudini muzicale constă în verificarea aptitudinilor interpretative şi a auzului muzical prin:
a) intonarea unui cântec dintr-un repertoriu de cântece învăţate în clasele I – VIII;
b) reproducerea unor scurte motive ritmico-melodice (2 – 4 măsuri), desprinse din cântece pentru copii.
Aptitudinile investigate sunt: auzul specific, simţul ritmic, memoria muzicală, calităţile vocale.
2. Proba de aptitudini fizice
Proba de aptitudini fizice constă în verificarea aptitudinilor fizice prin:
a) reproducerea, după model, a 2 – 3 exerciţii de influenţare specifică a aparatului locomotor;
b) 3 – 4 elemente de gimnastică acrobatică din programul claselor V – VI, executate izolat;
c) alergare 600 m – fără cerinţă de timp (cu efort moderat).
Aptitudinile investigate sunt: memoria motrică şi coordonarea, starea funcţională a coloanei vertebrale, funcţia specifică a sistemului cardiorespirator.
3. Proba de aptitudini artistice
Proba de aptitudini artistice constă în realizarea unei naturi statice cu două sau trei obiecte, tema plastică fiind propusă de comisie.
Aptitudinile investigate sunt: receptarea culorilor şi a proporţiilor dintre obiecte şi încadrarea echilibrată a formelor plastice într-un spaţiu.
4. Interviul
Interviul constă în:
a) lectură la prima vedere a unui text literar;
b) conversaţie cu membrii comisiei pornind de la textul dat/tema textului dat (se verifică capacitatea de înţelegere, de argumentare, de persuasiune, modurile de predare-preluare a cuvântului).
Prin interviu se evaluează aptitudinile de comunicare (inclusiv dicţia) şi de argumentare.
NOTE:
1. Rezultatul fiecărei probe se apreciază cu ADMIS/RESPINS.
2. Respingerea la o probă atrage obţinerea calificativului RESPINS la probele de aptitudini.
3. La probele de aptitudini nu se admit contestaţii.
4. Pentru fiecare probă de aptitudini, comisia este alcătuită din doi profesori de specialitate, de regulă un profesor de gimnaziu şi unul de liceu.
5. Pentru candidaţii la clasele cu predare în limbile minorităţilor naţionale, comisia este alcătuită din doi profesori de specialitate, de regulă un profesor de gimnaziu şi unul de liceu, cunoscători ai limbii minorităţii respective.
6. Admiterea la specializările din cadrul profilului pedagogic, filiera vocaţională, a candidaţilor care au obţinut calificativul ADMIS, în conformitate cu prevederile de mai sus, se face în ordinea descrescătoare a mediilor de admitere.
Filiera vocaţională:
– profil pedagogic, specializarea:
Filiera teoretică:
– profil real, specializarea:
– profil uman, specializarea:
Filologie limba engleză intensiv- 1 clasă- 26 de locuri
ELEVII CARE AU SUSŢINUT PROBE DE APTITUDINI LA PROFILUL PEDAGOGIC – SPECIALIZAREA ÎNVĂŢĂTORI-EDUCATOARE, EDUCATORI -PUERICULTORI PENTRU ANUL ŞCOLAR 2022- 2023 AU FOST ADMISI!
Data | Evenimentul |
---|---|
16 – 17 mai 2022 | Înscrierea pentru probele de aptitudini |
18 – 19 mai 2022 | Desfășurarea probelor de aptitudini |
27 mai 2022 | Comunicarea rezultatelor finale, în urma contestațiilor, la probele de aptitudini. |
PROBELE DE APTITUDINI
se vor desfășura după cum urmează:
Anexa Nr. 3
la Ordinul ME nr. 5.150/30.08.2021
PROFIL PEDAGOGIC
SPECIALIZĂRILE: ÎNVĂŢĂTOR-EDUCATOARE, EDUCATOR – PUERICULTOR
Admiterea elevilor în clasa a IX-a, în unităţile de învăţământ preuniversitar cu profil pedagogic se face numai în urma unei selecţii, prin probe de aptitudini specifice, cu următoarea structură:
SPECIALIZĂRILE ÎNVĂŢĂTOR-EDUCATOARE ŞI EDUCATOR-PUERICULTOR
1. Proba de aptitudini muzicale
Proba de aptitudini muzicale constă în verificarea aptitudinilor interpretative şi a auzului muzical prin:
a) intonarea unui cântec dintr-un repertoriu de cântece învăţate în clasele I – VIII;
b) reproducerea unor scurte motive ritmico-melodice (2 – 4 măsuri), desprinse din cântece pentru copii.
Aptitudinile investigate sunt: auzul specific, simţul ritmic, memoria muzicală, calităţile vocale.
2. Proba de aptitudini fizice
Proba de aptitudini fizice constă în verificarea aptitudinilor fizice prin:
a) reproducerea, după model, a 2 – 3 exerciţii de influenţare specifică a aparatului locomotor;
b) 3 – 4 elemente de gimnastică acrobatică din programul claselor V – VI, executate izolat;
c) alergare 600 m – fără cerinţă de timp (cu efort moderat).
Aptitudinile investigate sunt: memoria motrică şi coordonarea, starea funcţională a coloanei vertebrale, funcţia specifică a sistemului cardiorespirator.
3. Proba de aptitudini artistice
Proba de aptitudini artistice constă în realizarea unei naturi statice cu două sau trei obiecte, tema plastică fiind propusă de comisie.
Aptitudinile investigate sunt: receptarea culorilor şi a proporţiilor dintre obiecte şi încadrarea echilibrată a formelor plastice într-un spaţiu.
4. Interviul
Interviul constă în:
a) lectură la prima vedere a unui text literar;
b) conversaţie cu membrii comisiei pornind de la textul dat/tema textului dat (se verifică capacitatea de înţelegere, de argumentare, de persuasiune, modurile de predare-preluare a cuvântului).
Prin interviu se evaluează aptitudinile de comunicare (inclusiv dicţia) şi de argumentare.
NOTE:
1. Rezultatul fiecărei probe se apreciază cu ADMIS/RESPINS.
2. Respingerea la o probă atrage obţinerea calificativului RESPINS la probele de aptitudini.
3. La probele de aptitudini nu se admit contestaţii.
4. Pentru fiecare probă de aptitudini, comisia este alcătuită din doi profesori de specialitate, de regulă un profesor de gimnaziu şi unul de liceu.
5. Pentru candidaţii la clasele cu predare în limbile minorităţilor naţionale, comisia este alcătuită din doi profesori de specialitate, de regulă un profesor de gimnaziu şi unul de liceu, cunoscători ai limbii minorităţii respective.
6. Admiterea la specializările din cadrul profilului pedagogic, filiera vocaţională, a candidaţilor care au obţinut calificativul ADMIS, în conformitate cu prevederile de mai sus, se face în ordinea descrescătoare a mediilor de admitere.
Specializarea educator-puericultor = noutate absolută în învățământul pedagogic teleormănean!!!
Educatorul-puericultor = profesionistul prezent în educaţia antepreşcolară (copii 0-3 ani).
Educarea copilului de către educatorul-puericultor se derulează în cadre instituţionale (creşe, grădiniţe, centre de recreere şi joacă) sau în familii (dacă se solicită serviciile unui asemenea personal calificat).
Vârsta 0-3 ani = un interval al învăţării cu efecte esenţiale pentru întreaga existenţă a individului!!
Educația timpurie = un câștig pentru copil, familie, școală și societate!!!
Filiera vocaţională:
– profil pedagogic, specializarea:
Filiera teoretică:
– profil real, specializarea:
– profil uman, specializarea:
Filologie limba engleză intensiv- 1 clasă- 26 de locuri
Misiunea noastră este de a oferi educaţie la standarde de calitate şi de excelenţă, pentru desăvârşirea intelectuală, morală şi profesională a elevilor, în vederea asigurării resurselor umane în domeniul profilurilor de pregătire, ca o condiţie a progresului economic şi cultural al societătii. Colegiul Național Pedagogic „Mircea Scarlat” a devenit pe plan teritorial o organizaţie deschisă şi socială, furnizoare de educaţie de calitate.
PUNCTE TARI: Corp profesoral calificat 100%, corp profesoral titular 78%. Relațiile interpersonale existente favorizează crearea unui climat educațional deschis, stimulativ. Cele mai mari medii din județ la admiterea în clasa a IX-a. O activitate extrașcolară foarte diversă și cu rezultate foarte bune. Posibilitatea ca elevii să servească masa de prânz la cantină.
Timp rămas până la Evaluarea Națională
Pentru dosarul de înscriere vei avea nevoie de anumite documente. Acestea de asemenea se regăsesc în Metodologia de admitere la liceu, postată pe site-ul Ministerului Educației Naționale.
Dosarul va trebui să conțină:
Disciplina | Data examenului | Rezultate finale |
---|---|---|
Limba și literatura română | 22 iunie 2021 | 4 iulie 2021 |
Matematică | 24 iunie 2021 | 4 iulie 2021 |
Limba și literatura maternă | 25 iunie 2021 | 4 iulie 2021 |
Dosarul de candidatură se depune personal la serviciul Secretariat al Colegiului Național Pedagogic „Mircea Scarlat”.
Strada Negru Vodă 99, Alexandria
140043 Teleorman, România
Telefon: (+40) 347 805 450
Email: [email protected]