”CodeIT – Enhancing Teachers’ professional development through algorithmic and programming”, proiect Erasmus implementat de Colegiul Național Pedagogic „Mircea Scarlat” Alexandria este un proiect finanțat prin Acțiunea Cheie 2, în perioada 01.09.2017-01.09.2019, cu un buget de 224 083,00 Euro.

Coordonatorul acestui proiect este prof. Eliza Marinela SOTIRESCU.

Scopul principal al proiectului este creșterea competențelor în domeniul programării a cadrelor didactice care predau discipline non-IT la gimnaziu și liceu. Scopul va fi realizat prin crearea de rezultate inovatoare, precum:

  • Mediul virtual  de  învățare  pentru  profesori  care  conțin materiale  de  instruire  în  algoritm  și  programare  și  didactic în  alte  domenii  decât  IT;
  • Modelul planurilor  de  lecție  care  încorporează programarea  pentru  chimie, geografie, matematică  și  fizică;
  • Manualul intitulat  „Îmbunătățiți-vă  abilitățile  de  predare folosind  algoritmul  și  programarea”.

Mediul virtual de învățare pentru profesori (VLET) va fi o platformă online pentru dobândirea de competențe, colaborare, informare și partajarea resurselor pentru profesorii de matematică, fizică, chimie și geografie. Acesta va conține materiale de instruire pentru profesori, planuri de lecție, recomandări, sugestii și spațiu de colaborare în domeniul utilizării algoritmului și programării.

Pe lângă posibilitățile de învățare, va exista și o verificare a competențelor pentru profesorii care vor putea să o ia înainte și după instruire. De asemenea, VLET va emite automat un certificat de realizare a cursurilor pentru cadrele didactice, cu condiția ca scorul din evaluarea finală să depășească pragul stabilit.

Până în acest moment a avut loc prima întâlnire transnationala, ce  a avut loc in perioada 12-13.10.2017 in Cipru la Nicosia, ocazie cu care ne-am întâlnit fata in fata partenerii cu coordonatorul proiectului, întâlnire stabilita prin formularul de candidatura. La aceasta întâlnire din partea Colegiului National Pedagogic „Mircea Scarlat” Alexandria a participat prof. Eliza Marinela SOTIRESCU, coordonatorul proiectului.

Întâlnirea a debutat cu urarea de bun venit și cu susținerea logistica din partea M.K. INNOVATIONS, partener in cadrul proiectului.

Fiecare partener și-a prezentat organizația, dar și rolul pe care îl are in acest proiect.

Asociația coordonatoare a proiectului, P.T.E.A. Wszechnica, reprezentata de dna Margaret Miklosz a făcut prezentarea generala a proiectului ce are ca scop: creșterea competentelor de programare ale cadrelor didactice ce predau discipline noninformatice  predate începând cu clasa a IV-a și pana la liceu.

În cadrul proiectului vor fi realizate 3 produse intelectuale, după cum urmează:

  • Materiale de instruire pentru profesori (IO1)
  • Mediul virtual de învățare pentru profesori (IO2)
  • “Îmbunătățiți-vă abilitățile de predare prin utilizarea algoritmului și programării” Manualul (IO3)

In a doua zi de întâlnire a fost prezentata aplicația Admin Project, care conține întreg managementul proiectului și a fost stability planul de acțiune viitor al proiectului și termenele de realizare și responsabilitățile pe fiecare partener.

Întâlnirea s-a încheiat cu completarea unui chestionar de evaluare a întâlnirii cu privire la la modul de organizare și la conținuturile discutate.

A doua întâlnire de proiect a fost în Italia la Instituto Superiore E. Mattei, Fiorenzuola D’arda, în perioada 26 februarie – 2 martie 2018, unde au participat 4 profesori de la Colegiul Național Pedagogic „Mircea Scarlat”, Alexandria, selectați de coordonator prin procedura de selecție.

În această săptămână participanții au realizat planurile de lecții în care inclus elemente de programare.

La întoarcerea în țară s-a lucrat la primul produs intelectual ”Materiale didactice pentru profesori”, format din 3 module de învățare a algoritmicii și programării și traducerea lui în limbile tuturor partenerilor și postarea pe siteul proiectului.

În acest proiect profesorii de geografie ajutați de profesorul de informatică au realizat planurile de lecții în care au inclus elementele de programare în predarea acestei discipline. Proiectul este unul inovativ prin scopul propus și realizat prin materialele și produsele intelectuale concepute.

We are using cookies to give you the best experience. You can find out more about which cookies we are using or switch them off in privacy settings.
AcceptPrivacy Settings

GDPR

  • Acord GDPR

Acord GDPR

Setările cookie-urilor de pe acest site sunt setate pentru a „permite cookie-urilor” să vă ofere cea mai bună experiență de navigare posibilă. Prin continuarea utilizării acestui site web sunteți de acord cu acestea.